En uge i Marokko – 100% offline!

Processed with VSCOcam with f2 presetimage

Offline fra alle sociale medier i en uge? Hmmmm… det ved jeg nu ikke helt!

Når nu “social medier” næsten kunne være mit mellemnavn, havde jeg ikke lige set scenariet for mig: En hel uge uden alle de gode velskrevne og visuelle anbefalinger på Yelp, skøn billedeinspiration på Instagram, spændende nyheder på Twitter, “hvad laver mine venner nu”-opdateringer på SnapChat og invitationer + personlige breaking news på Facebook.

Men da jeg og familien tog på såkaldt “sultantur” til Marokko i sidste uge, skete der et eller andet med mig. Vi ankom til det her dejlige hotel Kenzi Club Agdal Medina – endnu engang booket gennem det fine rejsebureau Yaneeda – og jeg fik pludselig en trang til at komme i zen. Eller i hvert fald lige trække vejret dybt og holde 100% fokuseret øjenkontakt med alle andre end Twitter-fuglen. Og da (Yelp) endnu ikke er i Marokko, virkede det pludselig oplagt at prøve med sådan en lille lækker digi-detox. Og hold nu op det var altså lækkert! Hver dag foregik ca. sådan her:

Processed with VSCOcam with f2 presetProcessed with VSCOcam with f2 preset

Kl. 8.30: Vågner efter 8 timers søvn (…jep, OTTE! Mindst!), krammer familien, trisser over i restaurantområdet, henter friskpresset juice, frisklavet omelet og pandekager og frugt.

Kl. 10.00: Så er der morgen-yoga! En halv time med ansigtet mod solen. Aaaah…

Kl. 10.30: POOLEN kalder. Lidt skyet? Ingen problemer. Den ene pool er opvarmet til hele 28 grader. Og vandet er så blødt og rent. Og så er der aqua bike. Spøjst men sjovt! Bagefter har jeg også en date med Ken Folletts På kanten af evigheden.

Kl. 13.00: Frokost! Masser af grøntsager i buffeten. Masser af kold rosé.

Kl. 15.00: En tur på tennisbanen. Jeg er nybegynder, men fuldstændig vild med det. Jeg beslutter mig for at starte til tennis, når jeg kommer tilbage til Kbh.

Andet kl. 15.00 scenarium: Crazy markedstur i indre Marrakech med gølgere, aber på skuldrene, at fare vild i souk’en (/på markedet) og dermed ny exercise; at prutte om prisen. Jeg bliver altså så stædig og vil have netop den skål eller de sandaler til den pris, der falder mig ind. Det er ikke priserne, men magtkampen mellem sælger og køber, der trigger mig.

kl. 18.00: Karbad. Eller SPA. Alt for luksus!

Kl. 20.00: Aftensmad og rødvin enten i Marrakech eller tilbage på hotellet. Grin og snak. (Mange) drinks efter maden. Kortspil. Og måske en lille dans eller to.

imageimage

Dagene går x 7 – og jeg har ikke logget ind på noget som helst. Følelsen af at træde et skridt tilbage og bare være til stede, føles godt. Og sundt. Og selvfølgelig super let i sådan nogle fine omgivelser.

…Og billeder kan man jo sagtens tage uden at være online. Phew, hvor heldigt. Dem kan jeg så have glæde af nu, hvor jeg er tilbage på de sociale medier. Og er vild med det!

Velkommen tilbage til 99+ mails i indbakken og alverdens notifikationer. Hold nu op, man reagerer på meget hele tiden uden selv at bemærke det!

Marokko-tips følger snarest… jeg glæder mig til at dele dem med jer!

Følg CopenhagenByMe på Facebook

På Bloglovin’

Og på Instagram: @copenhagenbyme

4 thoughts on “En uge i Marokko – 100% offline!

Skriv et svar

