Dagbog fra ugen der gik i København

Smuk himmel ved Operahuset

Sidste uge var ikke lige vores verdens bedste uge generelt. Det er så trist at tænke på al den grusomhed der huserer. Lige nu i Paris, men også i Baghdad, Beirut og andre steder. Man skal ikke lukke øjnene for det, men heller ikke lukke sig inde og være trist. Det gjorde jeg lørdag, hvor jeg fik den der tomme følelse i hele kroppen og stenede lidt hele dagen.

Men det skal være slut, og jeg vil igen hylde livet som jeg gjorde det for en uge siden og dele lidt billeder af ugen der gik og ellers var ret festlig indtil fredag – her på bloggen.Græskarsuppe - Jane Faerber

Mandagsgræskarsuppe inspireret by Jane Faerber fra seneste bog LCHF året rundt. Den er bare god. Andet er der ikke at sige 🙂

Tirsdagsfrokost på Smurt på Nørrebro. (Som sagt) en af mine nye favoritter, som ikke bare bruncher godt, men også serverer de her madder, som gjorde både mig og min ven meget glade. 1 stk rødbede-dellemad og 1 stk andemad (hihi!) Det sted holder altså!

Frokost på Smurt

OnsdagsFEAST sammen med Lidl (de kaldte det “a LIDL feast”, høhø) hvor mad og lokalt design mødte hinanden på bedste vis i København (kan det blive bedre?) Mira Arkin tryllede denne gang med Lidl-varer, Allan Torp tryllede bl.a. med flotte grene og lys i lejligheden og alt i alt var det bare en fantastisk middag med nye og gamle bloggerkolleger. Lidl ville vise, hvor lokale de kan være, og det er jo noget, jeg sætter pris på. Jeg bor ikke selv tæt på et Lidl-supermarked, men er nysgerrig og vil da lægge ekstra mærke til deres udvalg næste gang den tyske verdenskæmper dukker op på min vej..

FEAST

Torsdagsjulefrokost på Restaurant Kronborg. Jep, så er vi allerede i gang! Og hold da op en festlig aften omgivet af omtrent 25 fellow københavner bloggere/instagrammere mm. Jeg er så pokkers vild med Kronborgs sild og fiskefilet, som de pandesteger (der er bare ikke andet rigtigt at gøre!) Og så fik jeg faktisk lidt smag for deres snaps i år (siger frøkenen der ellers aldrig drikker snaps.) Det er store ting faktisk. Og halløj en julemenu. Alle kunne trille derfra. På den der virkelig rare lykkelige måde, I ved…

Julefrokost på Restaurant Kronborg i København_Foto af Chris Tonnesen_01//Billede af Chris Tonnesen//

Fredags-CPH:DOX i Skuespilhuset med en god veninde og filmen A Syrian Love Story samt efterfølgende diskussion med instruktør og producer og organisationen Dignity, som har beviser for, at hver 3. flytning, der kommer til Danmark har været udsat for tortur. Stof til eftertanke af den særligt skræmmende slags!Stof til eftertanke

Lørdagseftertænksomhed / endnu mere stof til eftertanke… mens håbet og glæden i højere grad var tilbage dagen efter med søndagsfamiliebrunch (jeg lavede selvfølgelig vafler. Med pistaciecreme fra Lidl-eventet. Som at spise flydende hvid chokolade. Uhm!) ..efterfulgt af fantastisk rundvisning i Operaen (100 kr. giver adgang til smukke og interessante sager.) Har I været forbi? For ellers kan sådan et besøg altså anbefales.

Vaffel-brunch

Det er ikke småting hr. Mærsk Mc-Kinney Møller har fået opbygget sammen med arkitekt Henning Larsen her på Holmen. Maling tilsat 5000 liter øl, vilde akustik-beregninger og 41.000 m² fordelt på hele 14 etager. Vi var endda oppe og stå på scenen. Og så flere timers kaffesnak ude i foyeren og den skønneste udsigt, der mødte os udenfor, da solen så småt var ved at gå ned.

Det var som at være i Sydeuropa lige midt i vores København ❤

Operahuset

Følg CopenhagenByMe på Facebook

På Bloglovin’

Og på Instagram: @copenhagenbyme

Skriv et svar

