Glædelig Vaffeldag!

Nordisk Vaffeldag
Vafler, vafler og vafler … I dag må jeg snakke om vafler alt det, jeg vil. Det er nemlig d. 25. marts. Nordisk Vaffeldag – og selvfølgelig min yndlingsdag!

Det kan vist ikke være gået nogen læseres øjne forbi, at jeg har en svimlende svaghed og inderlig interesse for vafler. Jeg vil nyfortolke København med vafler – og jeg vil gøre det både i det salte og det søde køkken. Jeg har desuden en bunke af vaffel-ideer og -opskrifter på vej. Blandt andet halloumivaflen inspireret af Mahalle, Banh mì-vaflen inspireret af Banh Mì Daily og Peanut/pære-vaffeltoasten fra den nye café Wolfie i Sydhavnen. Så dagens spørgsmål til jer, kære læsere: hvilken opskrift vil I så se først?

Mens I tænker over det, kan I se på de opskrifter, der allerede er på bloggen. Fra Vaffeltoast ala Joe & The Juice til hvidløgsvafler og vaffelbruschetta. Og man må gerne lave dem alle i dag. Det er jo vaffeldag! ❤

Bananvafler med alverdens toppings
Blåbærvafler
Broccolivafler med soltørrede tomater
Græskarvafler med pesto, avokado og spejlæg
Hvidløgsvafler (alternativ til hvidløgsbrød)
Kokosvafler (søde vafler uden banan)
Københavnske kernevafler (sundt alternativ til hjemmebagte boller)
Lakridsvafler med fyld
Spinatvafler med laks og rygeost
Sprød vaffeltoast ala “Joe and the Juice”
Tomatvafler med chili og paprika
Vaffelbruschetta med gedeost, tomat, løg og frisk basilikum

Bananvafler stablet med toppings

Følg CopenhagenByMe på Facebook

På Bloglovin’

Og på Instagram: @copenhagenbyme

2 thoughts on “Glædelig Vaffeldag!

  1. Jeg stemmer klart for Mahalle vaflen – hummus, avokado, halloumi og granatæbler i en skøn foreninghed! mums!
    Og så er jeg altså lige nødt til at nævne den der lakrids waffel o wich – hold nu op den er jo så fantastisk! Jeg har spist den til morgenmad 4 dage i strej! Jeg deler faktisk min fortolkning af den på bloggen imorgen, narutligvis med link love til dig chica!

    God påske
    Kram

  2. Vi gør det igen! Samtidig som du skriver dette, udgiver jeg Mahalle-vaflen. Great minds think alike:) Og tusind tak for link love… din Waffle o wich er jo også bare så fin. Og fire dage i træk. Skal vi mon på vaffel-afvænning? 😉

Skriv et svar

