Året der gik #2: Store smør-croissanter på Mirabelle

Mirabelle på Nørrebro

Åbningen af Christian Puglisi brød-satsninger Mirabelle og BÆST på Nørrebro fik meget omtale i de traditionelle medier såvel som på de sociale medier i 2014. Det gør mig altid en smule skeptisk. Er det blevet for hypet? Er priserne helt urimelige? Men selvfølgelig skulle det prøves. På BÆST blev jeg en lille smule skuffet over fyldet, mens pizzabundene skabte stor begejstring. Efter at have besøgt Mirabelle måtte jeg til gengæld sige; “Wauw nogle lækre kager og ikke mindst croissanter. Og det er det, dette indlæg skal handle om; Mirabelles kager og croissanter! En oplagt morgenstund på Nørrebro på de dage hvor du på ingen måde er brødflov og Nordisk Brødhus alligevel er lige voldsomt nok (men nøj, deres morgenbræt kan anbefales!!)

Men altså hende her Mirabelle og hendes croissanter! … Jeg er egentlig ikke en croissant-pige (kun når jeg er i Frankrig), men jeg må sige, at Mirabelles er stor og luftig og smager en masse af smør, som den skal. Fedtet men sprød. Det er alligevel den bedste, jeg har fået i byen. Simpelthen! Chokoladebrownien er tung, fyldig, voldsom og nærmest for meget – ligesom jeg allerbedst kan li’ det, og æblegalletten var jeg også ret imponeret over – også selvom den var uden chokolade, hvilket jo er en ingrediens, der helst skal være til stede i alle mine kager og desserter 🙂

Croissant og kaffe på Mirabelle

Vi var tre piger fra Yelp, der var forbi i oktober, og ud over kager og croissant, fik vi også latte og cappuccino. Kaffen var også god – dog lidt lille til prisen – men god. Jeg synes frk. Mirabelle mangler en smule charme og personlighed. Det er lidt sterilt herinde efter min café-smag. Derfor er det nok heller ikke et sted, jeg ville sidde flere timer og virkelig hyggesnakke med en veninde. Men en hurtig kop kaffe eller helt sikkert en pose croissanter to go, når der er venner, kolleger eller familie, der skal forkæles lidt ekstra et sted i byen – det holder 100%.

Mirabelle sælger i øvrigt også pizzaer, og som noget nyt kan man også få dagens suppe med brød til 60. kr. Så man kan altså også stille andet end morgen- og kagesulten herinde – f.eks. inden en god film i Empire Bio.

Følg CopenhagenByMe på Facebook

På Bloglovin’

Og på Instagram: @copenhagenbyme

Skriv et svar

