Året der gik #1: Parterre

Parterre på ChristianshavnParterre

Yes, det er ikke nogen hemmelighed. Året 2014 er ved at være slut. Der er snart ikke mere end to uger tilbage, og jeg tænker jeg ville udnytte de to uger på bedste vis. Nemlig ved at dele de (spise)steder med jer, som jeg opdagede i året 2014, og som jeg har kastet en stor del af min kærlighed over. Enten pga. deres mad og drikke, deres omgivelser og i bund og grund pga en kombination af begge ting. Jeg lægger ud med morgenmad/brunch-steder, så frokost og til sidst aftensmad, så der skulle gerne være lidt måltidsinspiration til alle tider på dagen, til alle pengepunge og forskellige smagsløg.

Parterre på Christianshavn

Den første (#1) som jeg må nævne i morgenmadselementet, er Parterre på Christianshavn. Den burde jeg i virkeligheden have nævnt allerede i maj, da den åbnede og alverdens billeder af den alt for cute indretning fik alverdens blogs og Instagrams rundt. Først for et par uger siden, fik jeg trillet Raleighen til Christianshavn og set denne darling med egne øjne. Og IRL var den altså kun finere. Cafeen ligner lidt et lille kolonihavehus udfra, og indenfor mødes man så af cool stil og store blomsterbuketter, som kunne være taget ud af et dameblad. Billederne taler for sig selv, vil jeg mene: masser af planter, hyggeting, luftballon i miniature-format, storbysplakater og fine matte farver. Et sted der skal opleves!

Parterre på Christianshavn

På grund af stedets størrelse må de desværre ikke bage deres boller mm. selv, men må bestille det udefra. Jeg fik en ganske udmærket avokadomad herinde og en yoghurt med müsli, som dog godt kunne have brugt et lille sjovt pift. Den friskpressede juice og te var god, og priserne ligger på middelniveau – måske lidt over middel. Men jeg kommer hellere end gerne igen for at opleve stemningen herinde og synke ind i det lille hyggelige univers. Og så kan man jo håbe de en dag, hvor fikset må-ikke-bage-selv-problemet. Når de nu så gerne vil, er det ærgerligt ikke at kunne smage deres hjemmebag.

Parterre på Christianshavn

“Bum bum bum X 1000” siger det iøvrigt når man træder derudaf på pedalerne mod Parterre. Vejen er bro(stens)lagt med gode intentioner, og det er jo bare en del af charmen…

Parterre på Christianshavn

Følg CopenhagenByMe på Facebook

På Bloglovin’

Og på Instagram: @copenhagenbyme

Skriv et svar

