3-retters middag i Tårnet på Christiansborg

Den fedeste oplevelse: 3 retters menu i Tårnet

Det er vist ikke nogen hemmelighed, at jeg er big big fan af vores allesammens Christiansborg. Faktisk blev den her blog jo født netop med den anledning at beskrive min hverdag på Borgen, da jeg i sin tid blev ansat som praktikant derinde. Og selvom det ikke længere er der, jeg har min daglige gang, banker mit københavnerhjerte stadig på livet løs for bygningen, stemningen, magt-vibrationerne. BORGEN!

Og netop som jeg havde troet, at det ikke kunne banke med højere kraft, så skete det. I lørdags. Jeg blev inviteret op i den nyåbnede restaurant Tårnet til en middag. Stor stor overraskelse. Mogens Lykketofts idé om at hive nogle af de støvede statuer ud af Tårnet på Borgen og skabe en restaurant for folket er blevet til virkelighed. Rasmus Bo Bojesen styrer køkkenets gryder og pander. Og jeg er helt vildt tosset med det.

Den fedeste oplevelse: 3 retters menu i Tårnet

Ikke nok med at du her finder et stilfuldt lokale midt i magtens centrum, med et par tilbageblevne (formentlig afstøvede) statuer, flot trappe i midten af lokalen og en udsigt der bare sige WOW! Du finder også her noget virkelig lækkert mad. Unikt og smukt hele vejen igennem! Jeg havde ikke de store forventninger til maden, men for pokker da altså..

Stegte spidskål med asparges høost og løvstikkecreme til forret. Ganske simpelt en ret der kunne gøre enhver til vegetar. Øjeblikkeligt! Sprødstegt multe med stikkelsbærkompot, de mest smagfulde løg og forskellige syltede grøntsager. Nye kartofler med smørsovs. Jeg siger jer – det var vildt. Den bedste hvide fisk jeg har fået længe. Måske endda nogensinde! Og da desserten skulle vælges, følte jeg mig nærmest gennemskuet, da jeg så muligheden: ‘Chokolade, chokolade, chokolade’. Chokoladekage med chokolademousse og chokoladekant … og så lige lidt rabarber. What more do you need? Og det her er en ‘folkets restaurant’. Tre retter for 385 kroner. Det er da helt okay!

Overvejer du at snuppe en middag i Tårnet, kan jeg kun sige: Book med det samme. Overvejer du ikke, er opfordringen den samme; book med det samme 😉

Den fedeste oplevelse: 3 retters menu i Tårnet

Følg CopenhagenByMe på Facebook

På Bloglovin’

Og på Instagram: @copenhagenbyme

6 thoughts on “3-retters middag i Tårnet på Christiansborg

  1. Kære Camilla – tak for din fine anmeldelse. Vi sætter virkelig pris på, at du tager dig tid til at skrive om din oplevelse i Tårnet, og er glade for at høre, at du kunne lide serveringen. Vi lægger et link til din blog på hjemmesiden. MVH Signe hos Bojesen

    • Hej Signe

      Det var så lidt! Hvor er det dejligt, du har har lagt mærke til mit indlæg – og at I har linket til den fra jeres hjemmeside. Det er jeg glad for!

      Jeg håber, jeg snart får mulighed for at komme forbi og besøge Tårnet igen 🙂

      Sommerhilsner Camilla

  2. Pingback: Review with pictures at Copenhagen by me | Tårnet

  3. Pingback: Anmeldelse med fine billeder hos Copenhagen by me | Tårnet

  4. Pingback: Review with pictures at Copenhagen by me | Tårnet

  5. Pingback: Mest populære opskrift og anmeldelse i 2014 var …. | CopenhagenByMe

Skriv et svar

