Sidste uges kaffesmagning på D’Angleterre

Kaffesmagning på D'AngleterreKaffesmagning på D'AngleterreI onsdags var en fabelagtig kan-det-virkelig-passe-dag for enhver med et brændende københavnerhjerte: Morgen kick-off i D’Angleterres lokaler og Eftermiddags/aftenstund i Johan Bülows mindre eksotisk beliggende, men til gengæld virkelig interessante lakridsfabrik, som jeg vil skrive om lidt senere. D’Angleterre-besøget var et blog-event arrangeret af PrimeTime Kommunikation i anledning af den franske kaffeproducent Carte Noirs lancering af kaffekapsler. De er netop kommet på det danske marked og kan bruges i diverse kaffekapsel-maskiner – f.eks. hvis du har en fra Nespresso til at pryde køkkenet. Kapslerne er billigere end Nespresso og let tilgængelige, da de kommer til at kunne fås i de fleste supermarkeder.

Kaffesmagning på D'AngleterreKaffesmagning på D'Angleterre

Jeg har længe været en dedikeret Nespresso-pige. Jeg er vild med deres kapsler, design, farver, service, gode smag og butik. Og jeg er tit derinde bare for at ‘lure lidt’ og hænge ud (ja sådan cirka som når jeg hænger ud i supermarkedet.) Men jeg synes, kapslerne fra Carte Noir smager godt og er et godt alternativ – og så er de fremstillet efter fransk tradition, som jo bestemt ikke skal undervurderes. Som den frankofil med fortid i Paris jeg er, er franskmændenes kaffekærlighed, noget man hurtigt oplever på nært hold. Sådan en espresso skal nemlig være i orden! På D’Angleterre smagte vi fire intensiteter, og jeg fandt min favorit i form af nr. 7, der har kakao-undertoner. Den blev ikke dårligere til et par påskeæg med kaffesmag. Tværtimod kom man lige i påskehumør. Og så på flotte D’Angleterre. Det er alligevel ikke hvert år, man oplever det.

Og det kan man så sidde og tænke tilbage på, når man nyder en morgenkaffe brygget på kapslerne og en kokosvaffel med chokoladecreme herhjemme i stuen 🙂

Kaffesmagning på D'Angleterre

Følg CopenhagenByMe på Facebook

På Bloglovin’

Og på Instagram: @copenhagenbyme

Skriv et svar

