Ugens alternative: The Laundromat

The LaundromatThe Laundromat

Nyt koncept på bloggen; ugens alternative oplevelse. Hvilken dag er bedre at offentliggøre det end om mandagen?

I denne uge er det The Laundromat og konceptet: “vask tøj og spis mad og drik kaffe mens du venter”. Fordi jeg synes, der er ret fantastisk med steder og koncepter, der gør kedelige ting til sjov og indbringende livsnydelse.

Selvom The Laundromat ligger tæt på, hvor jeg bor, er vaskeriet i vores ejendom alligevel noget lettere (og billigere) at benytte.. men derfor kan man jo sagtens finde en undskyldning til at gå på café-vaskeri. Det kunne være for at læse bøger for eksempel. Det er nemlig ikke et ubetydeligt udvalg, der findes lige under disken på cafeen. Og sikke en farvepalette. Bøger i regnbuekunst. Det er da lidt blæret.

The Laundromat

Det er i det hele taget et dejligt sted at tage hen, når man vil have et godt måltid til billige penge. Og så er cafeen en rar hverdagsflugt. (Måske fordi den minder mig om mit første halvmarathon i byen, hvor sejrsmåltidet røg ned, mens kroppen gjorde lidt ondt – på en helt speciel og meget herlig måde selvfølgelig….)

I onsdags smagte jeg for første gang deres ‘dirty brunch’ med perfekt stegt bacon, en god omgang røræg og smagfulde brunchpølser. Jeg fik også en gulerods-appelsin-ingefær-juice, som var frisk og god (selvom jeg indimellem måtte bede om lidt af min brors mango-ingefær-hyldeblomst-juice også.. den var altså for god til at blive snydt for.)

The Laundromat

Spiser du hverdagsbrunch? For så kan den altså anbefales – måske i kombination med en god tøjvask og en ordentlig bunke regnbuelæsning, som dog kræver, at du placerer dig et andet sted end ‘lege-hjørnet’… for stedet er også en favorit blandt børnefamilier (ja, det siger jo sig selv -> tøjvask 🙂 )

Hvad er dit bud på alternative oplevelser i København? Giv gerne din mening til kende herunder i kommentarfeltet. Og følg med igen næste mandag hvor en ny oplevelse dukker op herinde…

Følg CopenhagenByMe på Facebook

Og på Instagram: @copenhagenbyme

3 thoughts on “Ugens alternative: The Laundromat

  1. Ja, det har du ret i Mitzie. Men jeg synes, det gode ved den på Østerbro er, at man kan sætte sig ret langt væk fra børnehjørnet og nærmest ikke mærke til det, så på den måde er cafeen lidt delt op. Meld endelig ind med dine alternative ideer i byen 🙂

  2. Pingback: Ugens alternative: skøn pulled chicken blandt vildt kitsch | CopenhagenByMe

Skriv et svar

