Endnu en 7-Eleven reklame: Because you’re worth it…

Ugens første konstatering: Bikinisæsonen er nu definitivt ovre!

Måske hverken ugens første eller største overraskelse. Men okay, man skal passe på, hvad man siger, og i går var en aldeles vidunderlig sensommer-søndag, som for mit vedkommende blev tilbragt med brombær-fangst i skoven og tå-dyp på en strand et sted i Sønderjylland med familien ved min side og en masse solstråler på kinderne. Bikinien blev ikke luftet. Måske kun fordi jeg havde glemt den derhjemme. Bang. Så falder min “ugens-første-konstatering” vel egentlig voldsomt til jorden?!

MED MINDRE det er Seven Elevens bikinisæson jeg hentyder til. Den tidligere omtalte ‘vildt-sjove-men-en-smule-samvittighedsprikkende’ reklame er blevet byttet ud med budskabet; “Folk på farten fortjener ekstra store forkælelser“. Ren og skær nydelse støvsuget for ‘men-du-bliver-tyk-af-at-spise-det’.
Det er da en god pose mandags-guf?! Personligt har jeg haft lyst til sådan en gigantisk onsdags-snegl (et fænomen som jeg har erfaret, at ikke alle kender, til trods for at det findes på både Jylland, Fyn og Sjælland. Hvordan kan man dog overse sådan en godte?) i en lille uges tid nu, så denne gang tror jeg godt, jeg kunne falde for 7-11-tricket.
En eller anden efterårs-onsdag må jeg på udkig efter byens bedste. Jeg ved ikke hvorfor, og jeg nævner ingen navne, men jeg tror godt, jeg kan finde en person eller to, der vil med på jagt 🙂

Men tilbage til emnet; sund versus usund, nydelse versus ikke-nydelse. Siden sidst har jeg nemlig – takket være iForm – erfaret, at der findes to typer i befolkningen, når kagefadet eller slikskålen dukker op på hæve-sænke-bordet på arbejdet eller sofapuden i stuen, nemlig:

Satisfier-typen, der spiser kagen og tænker; “mmmmh, lækker kage! Hvor var det bare godt, at jeg kastede mig over den.”

Maximizer-typen, der nærmest inden kagen er fordøjet, begraver sig selv i dårlig samvittighed, ala “Aaaargh, hvorfor gjorde jeg nu det? Nu tager jeg mindst et kilo på.”

Weekendens eksotiske banana split

En amerikansk undersøgelse har vist, at det ikke er sundt at være type nr. 2. En ‘Maximizer’ bebrejder sig selv og fortryder sit valg så meget, at det gør ham/hende utilfreds og stresset, mens en ‘Satisfier’ lever meget sundere, fordi han/hun accepterer og har det fint med sin beslutning.
Desuden kan det også påvirke andre, hvis man er typen, der efter en god gang chokoladekage med oreo-topping, brokker sig og begynder at tale om træning, vægt og ‘nu-står-den-altså-på-broccoli-resten-af-ugen’. Artiklens budskab: Slip for stress. Beslut dig en gang for alle.

Så selv om bikini-reklamen var sjooov, kan den her måske, hvem ved, sænke stressniveauet i befolkningen.
Hvis de/vi kan huske at stoppe op. Bare indimellem. Kaste med håret. Som en anden Claudia Schiffer og tænke: “parce que je le vaux bien”.

Because I’m worth it“.

2 thoughts on “Endnu en 7-Eleven reklame: Because you’re worth it…

Skriv et svar

