Tilbage til hulestadiet

Så kom den endelig, den kære Palæo i Torvehallerne! Jeg synes efterhånden, det er lang tid siden, man første gang hørte om Thomas Rodes ultimative mandomsprøve aka hulestadie-projektet ‘spis-som-i-stenalderen’, hvor man jo levede af det, man jagede og samlede, som kun bestod af protein, fedt og sunde kulhydrater. Jeg synes, det er et små-fascinerende koncept, og i det amagerkanske køkken er der da også blevet leget flintstone og eksperimenteret med bl.a. meatzza (pizza med kødbund) og wraps med ‘brød’ af omelet. Så ja, forventningerne til Rode var store.
Og at bedømme på de fremmødte i lørdags var vi tydeligvis ikke de eneste, der længselsfuldt havde glædet sig til at se, hvordan blandt andet ringriderpølse svøbt i svamperemoulade og omelet ville se ud, når det blev langet hen over disken i Torvehallerne.
Fin fin ‘bod’; ægte og indbydende råvarer, som stråler ud af især hotdog og wrap. Vildt flotte juices lavet af bl.a. rødbede og glaskål. og gode detaljer. Må.fremhæve.totalt.sej. lyserød.kettleball.på.disken, som genialt link til hans crossfit-obsession.
Vi prøvede ‘wrappen’ med laks, som var et stort hit, som jeg dog en anden gang ville vælge uden løg. Jeg blev stærkt inspireret af den måde ‘brødet’ var lavet på – god tykkelse som er svær ved at lave magen til.

Først tilbage til hulestadiet og så tilbage til barndommen med et INaCUP-frossen yoghurt-bæger. Wow! Det er altså ikke småting, der kan proppes i den kop. Og sikke mange valg. Først skal yoghurtisen udpeges, og her snakker vi altså ikke kun ‘au natural’, som når der vælges soft-ice – nej, her er både avancerede smage som mojito og granatæble i spil. Og sørme om ikke man kan vælge flere smagsvarianter på én gang.
Så skal der vælges toppings, MEN skal det nu være frugttoppings, tørre toppings eller flydende toppings?
Sørme om man ikke også her kan være flere toppings på én gang. What’s not to love?

Nu går den ikke længere. Det er vist på tide, at jeg på mine på-det-seneste-manglende-blogs vegne beklager deres fravær. Det er hårdt at indrømme, men jeg har været CopenhagenByMe utro med ‘Yelp’ – et nyt socialmedie, der går i luften om 5 uger, som jeg er blevet anmelder for.  20 timer. 45 anmeldelser skal skrives. 45 billeder uploades. Om ugen. Bum!
Men jeg klager ikke. Jeg nyder det som aldrig før!

På Borgen er der fart over feltet. Jeg har fået skrevet en del debatindlæg, og det har nu langt om længe lykkedes mig at få dem alle trykt.
Ellers har det handlet om bl.a.

  • at finde løsninger der kan indskrænke landmændendes store antibiotikaforbrug, som årligt koster menneskeliv.
  • at diskutere sundere fødevarer i det offentlige – i sportshaller osv., som har været det store emne til møderne i Fødevareministeriet
  • Veterinærforliget som snart skal til forhandling (igen bliver I nok overraskede over mit skjulte dyretække:)

Den næste opgave bliver at skabe fokus på et forslag om at fjerne tolden på klimavenlige produkter. Et tiltag der kan skabe flere danske arbejdspladser OG forbedre miljøet. Jeg ved godt, jeg brugte det om isen før, men bliver nødt til lige igen at spørge; What’s not to love?

Ida er jo fødevare- og landbrugsordfører, mens Karina er på barsel, så derfor er det mest de områder, jeg har at gøre med nu. Når Karina kommer tilbage, bliver dagsorden tunet i en integrations- og retspolitisk retning.
Men vi sidder med mange forskellige ting. Jeg skal nok til at skrive en længere artikel om enten børn, der lever i vanrøgt eller alternative muligheder for ældre mennesker på lykkepiller. Kedelig og ensformet – det er min hverdag helt bestemt ikke..

Skriv et svar

