København set fra fødevareministeriets vindue.

I morges kl. 8.45 var jeg med til ordførermøde i Fødevareministeriet, hvor vi skulle snakke om noget så vildt som kvoter i dansk fiskeri og – hold fast (I får simpelthen lige hele formuleringen); ‘forslag om anvendelse af mælkesyre til at fjerne mikrobiologisk overfladeforurening fra slagtekroppe og udskæringer’. Voila! Ja, det kunne umiddelbart lyde som en anelse tørt stof på en højhellig onsdag morgen, men emnet viste sig faktisk at have nogle ret interessante aspekter – f.eks. hvordan man ved at vedtage forslaget kan forbedre forholdet til USA og dermed lette eksporten fremover.

Mette Gjerskov trådte ind ad døren lige netop i det øjeblik, hvor praktikanten (ja – mig) stod og tog et billede (som kan ses ovenfor) ud af vinduet “Står du og tager billeder af isen?” kom det fra hende, og jeg fik forklaret et eller andet med, at man som storbymenneske jo nærmest bliver helt ekstatisk, når man ser et lille stykke natur  midt i mængden af mennesker, trafiklys og bilkaos. Jeg tror godt, hun kunne følge mig – lidt.
Nørdet fotograf eller ej – introduceret til ministeren blev jeg i hvert fald 🙂



I dag var også dagen, hvor mit første (og so far eneste) udkast til debatindlæg blev bragt i medierne. Jubiii.

Det blev bragt i  Jydske-Vestkysten og handler om det uretfærdige i at supermarkederne kræver et markedsføringsbidrag fra leveran-dørerne, som forbrugerne i sidste ende kommer til at betale.
Hvis ikke I helt tilfældigvis ligger inde med den jyske avis, har jeg prøvet at tage et billede af indlægget, som -med god vilje- kunne være læsbart.

Udgivelsen gav blod på tanden, og jeg gik fluks i gang med et nyt indlæg. Jeg er i dag desuden blevet meget opsat på at skaffe flere ‘likes’ til Ida på facebook og har sat et mål om en tredobling inden februar er omme. Man kan vel ligeså godt satse højt? 🙂
Jeg  overvejer noget med at få udbredt kendskabet til hende i ‘økologiske tilhængerkredse’, men den skal lige tænkes lidt nærmere igennem i morgen.

Forslag modtages med kyshånd 🙂

Skriv et svar

