Opera med dronningen

Der var engang tre unge piger, der var så heldige at få billetter til Det Kongelige Teaters Opera. Pigerne følte sig i starten en lille smule malplacerede blandt den formelle stemning og diverse kommentarer fra personalet ala: “Er I med i dette selskab?” Ja, okay de skilte sig måske en lille smule ud – balkjolen havde de ladet blive hjemme, og aldersmæssigt var de nok 20-30 år yngre end gennemsnittet.

Mandag var den store operaaften! En aften hvor jeg skulle finde ud af, at opera er så meget andet end mystisk sang og uforståelige handlinger, men faktisk også kan være action-packed, inkludere plastic-kyllinger med sølvglimmer (?) og ligefrem give mening (stor tak til skærmen, der kunne oversætte det italienske undervejs). Jeg fandt også, via en dame i toiletkøen, ud af, at mandag er ‘den dag, hvor dronningen går i teatret‘, og sørme om selveste Hendes Majestæt ikke denne gang havde valgt det samme teater som os og sad liiiige over os. Efter pausen var vi lidt rebelske og ventede med at sætte os, til vi havde set hende – det var farligt, men det var det hele værd.

Wok og vin på Spicylicious

Inden vores opera-besøg fik vi verdens hurtigste måltid på Spicylicious på Vesterbro. Det tog dem ikke engang 5 minutter at komme med maden, som var smukt anrettet og traditionel, men alligevel anderledes i smag og udseende.  Stedet kan virkelig anbefales, hvis man er i wok-humør og vil drømme sig lidt væk blandt et væld af farverige blomster, puder og asiatisk stemning. Aaaah… Ret billigt er det også.

Tirsdag var dagen for det store ugentlige gruppemøde. Her er næsten alle ordførere og ministre fra partiet samlet, og der bliver snakket om alt fra finanslov til robot-støvsugere. I pausen fik jeg på mærkværdig vis lukket mig inde mellem de to tunge døre, der forbinder gruppeværelset og gangen. Lige som jeg står der og skal ind i lokalet, skal hr. Villy Søvndal ud, og der står vi så på meget lidt plads. Jeg tror, han ser, at jeg ikke helt ved, hvad jeg skal gøre af mig selv og siger ‘hej’, og vi får på en eller anden måde koordineret os ud af situationen.

Jeg vil gerne virke helt cool, men jeg kan ikke lade være med at kigge en ekstra gang, når ministrene er med til møderne, jeg ser Henrik Quortrup med sin datter i kantinen eller Niels Helveg Petersen på gangen. Politisk coolness ønskes – mon det kommer med tiden? 🙂

Skriv et svar

